2020-2021 eTwinning - Statik Yaşamdan Dinamik Yaşama

STATİK YAŞAMDAN DİNAMİK YAŞAMA PROJE ÖZETİMİZ

Küresel bir sorun olarak yaşantımızı etkisi altına alan pandemi bizlerde ve öğrencilerimizde bir takım yeni alışkanlıklara vesile olmuştur. Besleme düzenininden, akran ilişkilerine, uyku düzeninden eğitim boşluklarına uzanan bir takım yanlış davranışların izlerini birlikte silmek ve öğrencilerimizi durağan yaşantıdan dinamik ve aktif yaşantıya yönlendirmek adına planlamış olduğumuz aktivite ve etkinlikler ile projemizi destekleyerek yeni normal yaşam sürecini birlikte deneyimlemek istedik.


MASKE TASARLADIK

Bu etkinlik ile öğrencilerimizde 8 Anahtar yeterlikten olan '' Matematik-Fen ve Teknolojide Temel Yeterlikler '' ve '' Öğrenmeyi öğrenme '' becerilerini geliştirmek hedeflenmiştir.

21. yy. becerilerinden yaratıcı düşünme , liderlik ve sorumluluk alma , takım çalışması alanlarında öğrencilerimizin gelişimine katkı sağlamıştır.

Günümüz dünyasının önemli bir sağlık sorunu olan pandemi ile mücadelede önemli bir sağlık tedbiri olan maskeyi bu etkinlikte çeşitli matematiksel görünümlerde oluşturarak evrensel farkındalık oluşturulmak amaçlanmıştır







HABER BÜLTENİ HAZIRLADIK


Etkinliğimiz, 21. yy. becerilerinden olan yaratıcı düşünme, takım çalışması, iletişim,karar verme gibi becerilere de hizmet etmektedir. Bunun yanı sıra özgün bir içerik ile girişimcilik ruhunu da geliştirdikleri söylenebilir.


Kültürlerarası etkileşim ile , farklı ülke ve dillerin farkındalığı oluştu. Öğrencilerimiz muhabiri oldukları ülkenin neyiyle ön plana çıktığını keşfetti. İçinde bulunduğumuz güncel olaylarda yabancı dil yapılarını kullanarak ifade becerileri, ile dinleme ve konuşma becerilerini de geliştirdi.

Bu etkinlik, öğrencilerimizin; işbirliği, ortak sorumluluk bilinci, özgüven, yaratıcılık, yardımseverlik, nezaket gibi kişisel özelliklerinin gelişmesine katkı sağladı.




BİR RESMİN PARÇASI OLDUK

Öğrencilerimizden özlenen okul etkinlikleri ile ilgili görseller yapmalarını istedik. Gelen görselleri remove bg aracı ile arka planı temizleyerek bir tablo şeklinde tek parça olarak birleştirdik. Öğrencilerimiz öğretmenleri ile açık alanda yapmış oldukları etkinlikleri özlediklerini belirterek bu temada objlere çizdiler. Öğrencilerimizin görsellerinin tek parça görüntüsü aşağıdadır. bu etknlik ile birimden bütüne çalışmasında yer alan öğrencilerimizin işbirliği ve sorumluluk becerilerinin yanı sıra ekip ile iş yapabilme becerileri geliştirmek hedeflenmiştir.







MASALIMIZI YAZDIK VE SESLENDİRDİK

“Masalımızı Bizden Dinleyin” etkinliğimiz 8 anahtar yeterlilikten “Ana dilde İletişim” ve “Kültürel Bilinç ve İfade” yeterliliklerinin gelişmesine katkı sunmaktadır.

Etkinliğimiz aynı zamanda 21. yy. becerilerinden “yaratıcılık ve yenilenme”, “iletişim ve takım çalışması” becerilerinin gelişmesine katkı sağlamıştır.

Öğrencilerimiz yaratıcılıklarını kullandı ve ortaya muhteşem bir eser çıkardı. Ortak yaratıları olan "Dinamik Twinnerler Masalı"nı yine hep birlikte anlatarak Masal Anlatıcısı olmanın keyfini yaşadılar. Güzel bir anı olarak hafızalara kazındı.







MANİ ATIŞMASI



EFSANELERİMİZİ DERLEDİK


Kültürel değerlerimizden biri olan efsanelerimizi derleme çalışması ile öğrencilerimiz birçok yeni efsane öğrendi.Türk kültürünün sözlü ürünlerinden biri olan efsane türü hakkında bilgi edinmiş oldular ve 21. yy becerilerinden biri olan öğrendiklerini sözlü ifade ederek ifade becerilerini ,anadilde yetkinlik becerilerini geliştirdiler.




YÖRESEL YEMEKLERİ ARAŞTIRDIK

Bu etkinlik ile Matematik'in her alanımızda yer aldığını öğrendik. Öğrencilerimiz kesir kavramını pekiştirirken aynı zamanda 8 anahtar yetkinlikten biri olan kültürel bilinç ve ifade yeteneklerini geliştirdiler.




GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ÖLÇÜLERİ ARAŞTIRDIK

Geçmişte kullanılan matematik ölçüleri ile günümüzde kullanılan matematik ölçülerini karşılaştırma yaparak ifade edebilme becerisini geliştirmek amacıyla araştırma yapmaları ve araştırma sonuçlarını tasarım araçları ile sergileme yetisi kazandırmak istedik.





TAKVİM TAKİP ETTİK

Takvim çalışması öğrencilerimizde sorumluluk alabilme becerisini geliştirebilmek adına forumda açılan başlığa verdikleri cevaplar doğrultusunda hazırlanmış ilaveler yapılmış olup günlük görevlerini takip edebilme bir nevi otokontrol sağlamak amacı istedik.







AKŞAM YEMEĞİ HAZIRLADIK


Öğrencilerimiz bugün evde işbölümü ve yardımlaşma esasına dayanarak akşam yemeğine katkı sunma görevini yerine getirdiler. Bu çalışma ile öğrencilerimizde empati ve aile içi işbirliği ve sorumluluk alabilme becerisinin gelişimine katkı sunmak ve kişisel beceri gelişimini hedef aldık.



ODAMIZI TOPLADIK


Temamıza uygun olarak öğrencilerimiz bugün evde iş bölümü ve yardımlaşma esasına dayanarak odalarını toplamalarını istedik. Bu çalışma ile öğrencilerimizde empati, aile içi işbirliği, kişisel beceri edinmelerini ve sorumluluk sahibi olmalarını hedef aldık. Bu sayede öğrencilerimizde 8 Anahtar Yeterlilikten "Ana Dilde İletişim" ve "Öğrenmeyi Öğrenme" ve "Sosyal ve Yurttaşlık" yeterliliklerini öğrencilerimizi kazandırmayı hedefledik. 21. YY. Becerilerinden "Sosyal ve Kültürlerarası", "İletişim ve İşbirliği", "Esneklik ve Uyum", becerilerinin gelişmesini hedefledik.





KALEM KUTUMUZU YAPTIK

"Atık Malzemelerden Kalem Kutusu Tasarımı" etkinliğimizde öğrencilerimizin geri dönüşüme hizmet eden çalışmalarının yanısıra inovasyon ve tasarım becerilerinin gelişimine katkı sunmayı amaçladık.




AİLEMİZ İLE FİLM İZLEDİK

Pandemi sürecinde evlere tıkılıp kaldığımız bu süreçte ailece kaliteli zaman geçirmek için film izleme etkinliği planladık. Böylece tüm ailenin beraber zaman geçirmesi, birbirlerine olan sevgi ve bağlılık duygusunu artırmaya hedefledik.

Film izleme etkinliği anne-baba için de dinlendirici, sakinleştirici ve huzur verici bir etkinliktir. Ayrıca çocukların filmleri ebeveynleri ile yan yana izlemesi, ortak bir paylaşım sağlar ve aralarındaki bağı güçlendirir.

Ebeveynlerle beraber film seyretmek; çocuklara soru sorma, bazı konularda ebeveyninden fikir alma fırsatı verir. Aynı zamanda ebeveynler de bu zamanı kaliteli bir öğretme fırsatına çevirebilir.

Filmden sonra konu, tema, kahramanı ya da yardımcı kahramanın ne hissettiğini, kendisi benzer durumda kaldığında neler yapabileceğine dair konuşmak, çocukların soyut düşünme yeteneğini ve zekâsını da artırır.

Filmin Adı: Wonder(Mucize)








HOBİLERİMİZİ HATIRLADIK


“Bir Hobini Paylaş” etkinliğimiz, 8 Anahtar Yeterlilikten olan 'Ana Dilde İletişim' ile 'Kültürel Bilinç ve İfade' yeterliliklerine katkı sunmaktadır.

Etkinliğimiz, 21. yy. becerilerinden olan girişimcilik ve öz-yönelim, iletişim, karar verme gibi becerilerin de gelişmesine hizmet etmiştir.

Hobi edinmek bireylerin ruhsal gelişimlerine ve fiziksel sağlığına, bireylerin kendilerini keşfetmesine ve sınırlarını keşfetmesine, rutin hayatın stresini azaltırken günlük motivasyon artışına da katkı sağlamaktadır. Öğrencilerimiz günlük hayatın monotonluğundan kurtulmak, kendini mutlu ve meşgul edecek uğraşlarını, sosyalleşmek için yaptıkları işleri ve aktiviteleri bizlerle paylaşarak yeni hobiler edinmemize katkı sağlıyor.







DÜĞME DİKTİK

El-göz koordinasyon gelişimi amacıyla yapmış olduğumuz bu etkinlikte öğrencilerimizin sorumluluk alabilme, kendi kendine yetebilme becerilerinin gelişimine katkıda bulundu.




AYAKKABILARIMIZI TEMİZLEDİK



ANNE VE BABAMIZ İÇİN PAZAR KAHVESİ YAPTIK







AİLEMİZLE GELECEĞİMİZ HAKKINDA SOHBET ETTİK

Hangi yaşta hangi koşullarda olursak olalım büyük küçük, genç yaşlı demeden hepimizin geleceğe dair hayalleri ve umutları vardır. Bunları gerçekleştirmek ya da gerçekleştirememek aslında pek de mühim değildir. Hayallerimiz için çaba sarf etmektir önemli olan. Dinamik twinnerlarimiz gelecekleri hakkında hayallerini aileleriyle paylasarak anadilde iletisim becerilerini kuvvetlendirmeye katkı sagladilar.






KENDİ ŞARKIMIZI YAZDIK VE SESLENDİRDİK























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MUSTAFA ASIM KÖKSAL AİHL

 OKUL BLOĞUMUZA HOŞGELDİNİZ.  SAYFALARDA GEZİNEREK OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLABİLİRSİNİZ.