2020-2021 eTwinning - Geleceğin Renkleri Çocukların Elinde






GELECEĞİN RENKLERİ ÇOCUKLARIN ELİNDE DEDİK VE...

Çevre sorunlarının küresel niteliği, yeni nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakılması hususlarında tüm insanlığın işbirliğini ve duyarlılığını zorunlu kılmaktadır. Bu anlayışla tabiat varlıklarımızın korunması, ağaçlandırma seferberlikleri ve çevre kirliliğinin önüne geçilmesi amacıyla gerçekleştirmek istediğimiz projemizde bilinçli bir nesil ile daha yaşanabilir dünya sloganına hizmet etmek istedik. Bu bağlamda;

Öğrencilerimiz ile "Fidan Dikimi" etkinliğinde işbirliği içerisinde, onlarda İletişim Kurma, Araştırma, Karar Verme becerilerinin yanı sıra 8 anahtar yetkinlik içerisinde bulunan "Girişim ve Girişimcilik Anlayışı" ile "Kültürel Bilinç ve İfade" yetkinliklerini de hedef alan bir faaliyet gerçekleştirdik. Proje adımıza uygun olarak yarınlarımıza yemyeşil bir doğa buırakmanın önemi noktasında bilinç oluşturduk.







"Sürdürülebilir Yaşam İçin Ekolojik Okuryazarım 2" TÜBİTAK 4004 proje yürütücüsü, Ekolojik Okuryazarlık Eğitici Eğitmeni kıymetli hocamız Zeliha GÜNEŞ DEMİR, 03/12/2020 Perşembe günü saat 20.00'de proje ortaklarımız ve öğrencilerimizle zoom üzerinden "Ekolojik Okuryazarlık" söyleşisi gerçekleştirerek farkındalık bilinci oluşumuna büyük bir katkı sağladı.








Öğrencilerimizle projemizin bu ayki planına uygun olarak "Doğa Yürüyüşü" ve "Çevre Gözlemi" etkinliklerini geçekleştirdik. Öğrencilerimizde bu etkinlikler çerçevesinde Eleştirel Düşünme, Araştırma becerilerine ilaveten 8 anahtar yetkinlikten "Öğrenmeyi Öğrenmek" yetkinliğine hizmet ederek çevreyi dikkatle gözlemleme, doğanın mevsimsel adaptasyonunu inceleme ve doğadaki müthiş ahengi fark etme yönünde bilinç oluşturduk.






Cezbeden çöp kutuları tasarımı etkinliği ile öğrencilerimizde Eleştirel Düşünme,Yaratıcı Düşünme,İletişim Kurma, Problem Çözme, Araştırma, Karar Verme becerilerinin yanı sıra 8 anahtar yetkinlikten biri olan "GİRİŞİM VE GİRİŞİMCİLİK ANLAYIŞI" yetkinliğine hizmet ederek; öğrencilerimizin çevre kirliliğine karşı duyarlı bireyler olmaları yönünde farkındalık ortamı oluşturduk.






KENDİ SAKSILARIMIZI TASARLADIK


KENDİ HİKAYEMİZİ YAZDIK VE SESLENDİRDİK.




Doğadaki Matematiksel Düzen etkinliği ile öğrencilerimizde Yaratıcılık, İş Birliği ile Ortak İçerik Oluşturma,Problem Çözme, Araştırma, Karar Verme becerilerinin yanı sıra 8 anahtar yetkinliklerden olan " ANADİLDE İLETİŞİM" , "MATEMATİK, FEN VE TEKNOLOJİDE TEMEL YETERLİLİKLER" yetkinliklerine hizmet ederek; öğrencilerimizin doğadaki matematiksel düzeni ve uyumu fark edip ortak bir sunum hazırlayarak bunu okullarındaki arkadaşları ve öğretmenleriyle online bir sunum yapması için gerekli ortamları oluşturduk.






LOTUS ÇİÇEĞİNİN HİKAYESİNİ DİNLERKEN RESİM YAPTIK





Proje öğrencilerimizle ortak ürünümüz olarak "Doğa Hepimizin" adlı yazdırdığımız Fabl metnimizi canlandırdık. Yaratıcı düşünme,eleştirel düşünme,karar verme, iletişim kurma, problem çözme becerilerinin; bilinçli bireyler olarak doğanın tüm unsurlarıyla hemhal olmanın harekete geçirildiği bu etkinlikte 8 anahtar yetkinlikten Anadilde İletişim, Dijital Yeterlilik, Kültürel bilinç ve ifade, Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği yetkinliklerine hizmet eden bir faaliyet gerçekleştirdik. Ayrıca Web2 araçlarından "Camtasia" yı kullandığım oyunumuzda öğrencilerimiz çektikleri videolarla ürünümüze katkı sağladılar. Empati becerisi çevresinde şekillenen Fablımız, verdiği mesajla tüm insanlığı doğanın her bir elemanına karşı acilen duyarlı davranmaya davet ediyor.






"Doğa ve Ben" temalı etkinliklerimiz çerçevesinde "İngilizce Hava durumu ve dramatizasyon" etkinliğimiz İngilizce Öğretmenimiz Neslihan GÜLCAN rehberliğinde tüm ortak okullarımızın katılımı ile çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi.Hedef dilde(İngilizce)Konuşma, düşünme, dinleme, anlama-anlatma, karşılıklı iletişim kurabilme becerilerini temel alan İngilizce Hava Durumu Dramatizasyon etkinliğimiz doğrultusunda; Gerçeğe yakın durum ve ortamda öğrenciler canlandırmaları yaşıyormuş gibi canlandırmalarını gerçekleştirmişlerdir. Ayrıca Öğrenciler dilsel farkındalık, kendine güven duygusu,sosyallik sağlama,etkin katılım gibi kazanımları da edinmişlerdir....Hava Durumu Dramatizasyon etkinliğimizde emeği geçen herkese teşekkür ederiz...









PROJE ÖĞRENCİLERİMİZİN HAZIRLADIĞI "EKOLOJİK OKURYAZARLIK" BİLGİLENDİRME SİTEMİZ


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MUSTAFA ASIM KÖKSAL AİHL

 OKUL BLOĞUMUZA HOŞGELDİNİZ.  SAYFALARDA GEZİNEREK OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLABİLİRSİNİZ.